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Essay: Frage (überfällig)
Status: (Frage) überfällig Status 
Datum: 14:01 So 17.10.2010
Autor: Phoenix22

Aufgabe
Essay

„We should allow English to take over the world because this would ensure global understanding.”
There are really some good reasons to agree with the idea of English taking over the world.

If the English language would take over it would be easier for us to communicate. It would help little
countries to enter the global economy. We would all feel like we would live together in a big country
and it would reduce the difference between Europe, Asia, America and so on. Furthermore it would
certainly help to decrease political tension and to increase the chances for peace between nations.

Nevertheless there are fundamental aspects against.

There are more than 6000 languages in the world but by the year 2025 more than a half of these may
die. Should we allow English to take over the world and annihilate the other languages?

Language is more than a way to communicate. Language is culture and as Yasmin Alibhai-Brown has
written, concepts, ways of thinking, self-belief and value systems will go when a language dies.

Language is also a science. People study languages because of their beauty and there is plenty to
discover and to explore. In every university there are linguistic studies like English or Romance.  
It is essential to maintain the diversity of cultures and languages. We are equal enough because of
the globalization. So how can we be different from other cultures if we haven’t our own language? If
the whole world would only speak English, we would all be the same. We would all have the same
way of living and the same culture. If we would not only consume the same things but also would
speak the same language there wouldn’t be a difference between countries anymore.

The advantage of all people being able to speak English doesn’t necessarily means that the
multiplicity of languages has to disappear. People could learn English not as a first language but as a
second or even better they could raise their children bilingually. For example in Israel, which is such a
little country, they learn 10 times more English than we do, because with Hebrew they can’t survive
in the global market.


I think it is very important that we have a language we all can communicate, but it should not be the
one and only.

Hallo,

ich habe dieses Essay für die Schule schreiben müssen. Die Aufgabenstellung war, ein Essay zu „We should allow English to take over the world because this would ensure global understanding.” zu schreiben. Wir sollten uns kritisch und argumentativ mit der These auseinandersetzten.

Ich habe für dieses Essay 7 Punkte bekommen. (in Noten 3-)
Hauptsächliche Kritik des Lehrers war, dass der Stil schlecht wäre und dass dies kein guter argumentativer Aufsatz sei. Außerdem sei die Grammatik schlecht, aber das ist ein anderes Thema.

Denkt ihr dass es angemessen ist? Ich finde meinen Aufsatz, jetzt mal die Grammatik usw. ungeachtet, auf jeden Fall mehr als 7 Punkte wert!

Hier ihre Kritik und meine Meinung dazu (Aufsatz in mehrer Teile gegliedert):

There are really some good reasons to agree with the idea of English taking over the world.

-ihrer Meinung nach sei dieses statement zu schwach, zu kurz, zu allgemein
-meine Meinung: Ich glaube sie hat nicht verstanden dass diese These als Einleitung meines Aufsatztes in Form einer Antithese zu verstehen ist. Eine Antithese sollte ja wohl nicht stark und lang sein, sondern extra kurz und 'schlecht'

If the English language would take over it would be easier for us to communicate. It would help little
countries to enter the global economy. We would all feel like we would live together in a big country
and it would reduce the difference between Europe, Asia, America and so on. Furthermore it would
certainly help to decrease political tension and to increase the chances for peace between nations.


- Ihre Kritik: Ich habe es nicht genug ausgeführt und erklärt warum, und wie usw.
-Meine Meinung: Natürlich habe ich das nicht. Es ist ja die Bekräftigung der Antithese, welche natürlich nicht ausführlich sein soll, und möglichst schwach gehalten werden soll!

Nevertheless there are fundamental aspects against.

-Sie schreibt nach dieser These: What? Incomplete!
- Ich glaube sie hat die Absätze immer gelesen, sie dann kritisiert ohne den Aufsatz erstmal vollständig zu lesen! Incomplete?? Es folgen doch die ganzen Argumente!




Zum Rest schreibt sie dann ich habe die Argumente zwar erwähnt, aber nicht genügend beschrieben und ausgeführt.
Es tut mir leid liebe Frau, aber die Aufgabe bestand darin 200!!! Wörter zu schreiben. Mein Aufsatz ist schon 400 lang..es ist nicht möglich ausführlicher zu werden ohne in den Bereich von 2000 Wörtern zu gelangen!!

I think it is very important that we have a language we all can communicate, but it should not be the
one and only.


- Weak conclusion.
- Ich glaube ich habe das ganze ziemlich gut in einem Satz auf dn Punkt gebracht, was ist daran weak??


Was sagt ihr dazu? Die Note ist mir wirklich wichtig und wenn ihr findet dass meine Kritik an ihr nicht gerecht ist, dann akzptier ich das natürlich auch =)!








        
Bezug
Essay: Mitteilung
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 14:58 So 17.10.2010
Autor: Phoenix22


Bezug
        
Bezug
Essay: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 22:17 So 17.10.2010
Autor: chrisno

Die einzige Person, mit der Du wirklich über die Note reden kannst, ist die Lehrerin. Ich kann Dir nur ein paar Anmerkungen liefern.

> „We should allow English to take over the world because
> this would ensure global understanding.”

Die Kommuniktion wäre erleichtert, aber das Verständnis?

>  There are really some good reasons to agree with the idea
> of English taking over the world.

Was bringt dieser Satz?

Nun geht es los:

>  
> If the English language would take over it would be easier
> for us to communicate. It would help little
> countries to enter the global economy.

Warum? Warum nur den kleinen (small?)?

> We would all feel
> like we would live together in a big country
> and it would reduce the difference between Europe, Asia,
> America and so on. Furthermore it would
> certainly help to decrease political tension and to
> increase the chances for peace between nations.

Das Thema Antithese solltest Du noch mal in Ruhe ansprechen.

>  
> Nevertheless there are fundamental aspects against.
>  
> There are more than 6000 languages in the world but by the
> year 2025 more than a half of these may
> die. Should we allow English to take over the world and
> annihilate the other languages?

Was ist der Zusammenhang zwischen dem ersten und zweiten Satz? Würde Englisch die noch verbleienden Sprachen beseitigen oder wäre es die Ursache für das Verschwinden der ersten Hälfte?

>
> Language is more than a way to communicate. Language is
> culture

die Gelichsetzung ist mir zu stark.

> and as Yasmin Alibhai-Brown has
> written, concepts, ways of thinking, self-belief and value
> systems will go when a language dies.
>
> Language is also a science. People study languages because
> of their beauty and there is plenty to
> discover and to explore. In every university there are
> linguistic studies like English or Romance.

Ist das Vorhandensein als Studienobjekt ein Grund zur Bewahrung?
  

> It is essential to maintain the diversity of cultures and
> languages. We are equal enough because of
> the globalization. So how can we be different from other
> cultures if we haven’t our own language? If
>   the whole world would only speak English, we would all be
> the same. We would all have the same
> way of living and the same culture. If we would not only
> consume the same things but also would
> speak the same language there wouldn’t be a difference
> between countries anymore.

Das ist stark. "Great Britain and the USA are two Nations seperated by a common language."
Dann gibt es noch andere Unterschiede, wie geographische Gegebenheiten und Religion.

>  

> The advantage of all people being able to speak English
> doesn’t necessarily means that the
> multiplicity of languages has to disappear. People could
> learn English not as a first language but as a
> second or even better they could raise their children
> bilingually. For example in Israel, which is such a
> little country, they learn 10 times more English than we
> do, because with Hebrew they can’t survive
> in the global market.
>
>
> I think it is very important that we have a language we all
> can communicate, but it should not be the
> one and only.

>  
> Ich habe für dieses Essay 7 Punkte bekommen. (in Noten
> 3-)
>  Hauptsächliche Kritik des Lehrers war, dass der Stil
> schlecht wäre und dass dies kein guter argumentativer
> Aufsatz sei. Außerdem sei die Grammatik schlecht, aber das
> ist ein anderes Thema.
>  
> Denkt ihr dass es angemessen ist? Ich finde meinen Aufsatz,
> jetzt mal die Grammatik usw. ungeachtet, auf jeden Fall
> mehr als 7 Punkte wert!
>  

Da Grammatik zählt mit rein. Ich finde auch, dass Du nicht zeilstrebig genug zu Deinen Argumenten kommst.

>  Es tut mir leid liebe Frau, aber die Aufgabe bestand darin
> 200!!! Wörter zu schreiben. Mein Aufsatz ist schon 400
> lang..es ist nicht möglich ausführlicher zu werden ohne
> in den Bereich von 2000 Wörtern zu gelangen!!

Das ist ja die Kunst, es in nur wenigen Worten zu schaffen. Gibt es für die Überschreitung der Wortzahl einen Abzug?

>  
> I think it is very important that we have a language we all
> can communicate, but it should not be the
> one and only.
>  
> - Weak conclusion.
>  - Ich glaube ich habe das ganze ziemlich gut in einem Satz
> auf dn Punkt gebracht, was ist daran weak??
>  

Du steuerst nicht genau genug auf das Ziel zu.
"It would be a disaster for the whole world." wäre eine etwas stärkere conlusion, die direkt auf die These eingeht.


Bezug
        
Bezug
Essay: Fälligkeit abgelaufen
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 14:20 Di 19.10.2010
Autor: matux

$MATUXTEXT(ueberfaellige_frage)
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